''AZRAİL'İN BİLE SECDE ETTİĞİ ADAM'' İSMİNİN AÇIKLAMASI İÇİN BU YAZININ KENDİSİNE TIKLA
Seven sevdiğini taklit etmeye başlar. Seven sevgilisinin konuştuğu gibi konuşmaya başlar,onun kullandığı sözcükleri kullanmaya başlar, onun gibi davranmaya başlar.Hatta seven sevdiği gibi düşünmeye başlar. Aşkın zirve yaptığı nokta da onun gibi olur. Ben senmişim sevgilim bende seni bulmuşum. Sen olmuşum. Bu sözlerin çıkış noktası kalbe işarettir. Kalpte onunla olmak onu düşünmek onu sevmek onunla o olmak.
Sevginin en somut göstergesi. O olmayan bir cisim o olabilir mi? Seven sevdiğinden olabilir mi? Sevenin sevdiği gibi tamamen o olması ondan gelmesi ile alakalıdır. Kalbinde o olan cismen de o olabilir mi? Bunun belli hudutları çizgileri sınırları var. O olamaz bir yere kadar. Bir yerden sonra olabilir mi onu da bilmem. Gelme manasında tekrar ona gider orada da o olur. O olma konusunda biri yok olur. Mantık açısından birinin yok olması gerekiyor.
O olamaz şundan dolayı olmaz. O olmak için tek olmak lazım gelir. Çokluk da vahdet olmaz. Çoklukta vahdet yakalanır. O olmaz ama o olduğunu zannedebilir. O olduğunu düşünebilir. Bir çok açıdan da benzerliği yakalamıştır zaten. Fakat tümünü düşündüğümüz de o olamaz.
Sevgilinin sıfatlarının tecellilerinin bir çoğunu üzerine almıştır. Alabilir de. Hepsini alamaz hepsini alsa zaten teklik meydana gelir. Sevgili de aşığın üzerine geçmeyecek bazı özel tecelliler vardır. Aşık sevgilisini üzerine alabileceği sıfat tecellileri ile ona yaklaşır o olur.Ve ya olduğunu zanneder diyelim.
O özel tecellilerin dışında diğer sıfatların hepsinin tecellisine tutulabilir. Alabilir fakat herkes hepsini alamaz. Herkes muhabbeti ölçüsünde sıfat tecellilerine giriftar olur. Sevgili en çok sevenindir sözü de bir bakıma bunu nisbeten açıklar niteliktedir.
Gönüldeki sevgiyi kim bilebilir? Her sevgi davranışta belli olur mu ? Gibi sorular da işin latife kısmı. O zaman şöyle bir cümle kuralım öyle bir şey sevki gönlündeki sevginin miktarını da bilsin.Sevgili o olmak için sevilmez. Sevgili onun sıfat tecellilerini almak için sevilmez. Fakat sevdiğin zaman zuhur eden şeyler bunlardır. Seven sevdiğine benzemek zorunda da değildir onun gibi davranmak zorunda da değildir. Fakat işaret olarak istemsiz olarak gerçekleşen ona benzemek onun gibi davranmak onun gibi konuşmaktır.
Yazılarım da hata var zannediyordum fakat karşı tarafın makamına göre azaltıp artırma yaparmışım o yüzden yazılarım doğruymuş. Her söz kendi makamında doğrudur.
YAZARI:BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder