''AZRAİL'İN BİLE SECDE ETTİĞİ ADAM'' İSMİNİN
AÇIKLAMASI İÇİN BU YAZININ ÜZERİNE TIKLA
Dünyada gelmiş geçmiş tüm insanların bilgisi, ilmi, bilimi hepsini toplasak bilinmeyenlerin karşısında bir toplu iğnenin ucu kadarcık yer ihtiva etmez. Biliyorum biliyorum diye kibir yapıyorlar ne biliyorsun? İnsan bildiğinden sorumludur, bilerek yapılanla bilmiyerek yapılan arasında fark vardır. Cahil adamın yaptığı hata ile alim adamın yaptığı aynı hata bir olmaz. Adam bakıyorsun profösörüm diye övünüyor cahilin yapmıyacağı hatayı yapıyor. Çok bildiğini zannederek kendi bildiğini okuyor. Halbuki yanılıyor. Şüphe ben şüpheye değer veririm öyle her şeyi ışık hızı ile sahiplenmeyeceksin önce doğrumu neyin nesi nedir amacı ney kim öyle ya bir bak bakalım. Müslüman her şeye şüpheyle yaklaşır. Ama hakikatte idrak ettikten sonra şüphesi tamamıyla ortadan kaldırır ve başkalarının da onu şüpheye düşürmesine izin vermeyecek düzeyde kendini yetiştirir. Hatta inandığı şeyi savunabilecek kadar bilgiye ulaşır. Bağnazlığa meydan vermez. Ha şunu da belirtelim dışarıdan gelen bilgilere vesaire şeylere şüpheyle yaklaşılır içeriden gelenlere şüpheye mahal verilmez. Hazreti Ebu Bekir in kapısına geliyor müşrikler Senin peygamberin bir gece de gidilemeyecek yere gidip gelmiş diyorlar doğru mudur diyorlar.Ebu Bekir sıddık diyor ki;'' Kim söylüyor diyor o mu söylüyor siz mi söylüyorsunuz diyor. '' O söylüyor dedikleri zaman. O söylüyorsa doğrudur diyor. Kimin söylediği önemli duruma göre süzgeçten geçirmek lazım.Neyin hak neyin batıl olduğunu anlayabilmek için kimin söylediğine bakmalıyız.Hakikati düşmanımız dahi söylese kabul etmeliyiz. Hakka muhalif olunmaz. Kimse her şeyi bilemez her şeyi bilen tek varlık Allah'tır. İnsan bildiğinin alimi bilmediğinin cahilidir. O halde herkes hem alim hem cahil. Alim insan dinlemesini bilen insandır. Alim insan sözü kesmez. Karşısındakinin düşüncelerine değer verir. Akıllı insan başkalarının da aklından yararlanan insandır.( İlim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir.) ''Hazreti Yunus Emre'' Kendini bilen kendini yaratanı bilir. İnsana en yakın olan kişi kendisidir. İnsan kendisinden yola çıkarak Hakkın varlığına ulaşır. Hakka giden yol gönüllerimizdir. İnsan cihanın içindedir cihanda insanın içindedir.Balık deryanın içindedir ama deryada olduğunu bilmez. Balık oltaya düşünce deryanın ne olduğunu anlar gönülde aşk ağına düşünce ne olduğunu kim olduğunu anlamaya başlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder