Hata işleyen alim zatların hatayı sebeplerinden birini ele alıp inceleyeceğiz.İnsan Allah katında derece derecedir.İnsanda nefsi dereceler vardır.İlim sahibi insanların nefisleri ileri derecelere intikal ederler.İlmiyle amel eden zatlar Allah katında yükselirler.Normal ibadetleri yapmayan insan cukurdadır,ibadetleri yapan insan düze çıkmıştır,tassavvuf ta olan insansa yükselmeye geçmiştir.İnsanda nefis ve ruh denen iki şey vardır kalbinde işte bu iki şeyin güçlülük dengesine göre insan beyni düşünce alır.İnsanın düşüncelerinin kaynağı kalptir.Kalbin içindeki nefs ruhtan güçlü olursa beyine giden ilk mesaj nefisten çıkar.Böyle olmaması için nefis karşısında ruhu güçlendirmek gerekir ki bu da ancak ibadetlerle mümkündür.Hatta bir yere kadar ibadetlerde az gelmeye başlar insan devamlı yükselmek ister işte bu durumda tasavvuf imdada yetişir.Muhabbetle ve zikirle insan ruhuna perdeler açılır.İşte asıl bahsetmek istediğim konuya girdim.Zikreden kişiye bu perdeler açıldığı zaman kendi başına ilerlemeye kalkmamalıdır.Şimdi televizyonlarda çokça görüyoruz çatma hocalar işte bu yola girenlere perde aralanır onlarda kendini hoca zannediyor.Bu tip insanlarda tokat yemiştir fakat farkında değildir.Yapmış olduğu işin hayrına işaret ederek kendini savunur fakat bu savunma onu dahada batırır.Onun şeyhi vardır fakat sohbetlerinin çoğuna gitmez kendindeki hal ile dahi olmaya çalışır.İşte bu hal ile dahi olma durumu da bencilliktir.Onlar islamiyete hizmet etmekle islamiyetin onlara ihtiyacı var zannederler halbu ki islamiyetin onlara ihtiyacı yoktu.Tam tersi onların islamiyete ihtiyacı vardır.Bazı insanlar islamiyete yardım ettiğini zannederek imtiyaz istemektedir.Oysa ki her benim diyen kaybetmiştir.Yaptığıyla dünyada beklenti içinde olanlara,şevkat tokatı geliyor bir dahada o muhabbet ortamına giremiyor Mürşid i kamil inin sohbetinden ayrı düşüyor.Zannediliyor ki kendisi gelemiyor.Allah şevkat tokatı vurmuş ona biz ne karışabiliriz.Ne zamana kadar sürer ıslah olana kadar ayrı kalır.Bazende zicir gelir dönemessin dönemeyenler zicir yemiştir.Zicir nedir ihanetten gelir ille düşmanlık değil,bu kendi ben merkezlikten dolayı bağlı olmuş olduğu hizmeti tarumar eder kendi adına icra eder.İşte bunlar dönemezler.Allah ıslah etsin pişmeden piştim zannetmekten Allah herkezi muhafaza eylesin.Nefsin yedi derecesi vardır en düşüğü NEFSİ EMMARE dir.LEVVAME,MÜLHİME,MUTMAİNNE,RAZİYYE,MARZİYYE, şeklinde giderken en son safiyye'de son bulur.Zannediliyor ki nefsinde derece atlamış kişi alt derecedeki kişinin hatasına düşmez halbuki öyle değildir.Safiyyeninde Emmaresi vardır.Yani dereceler arası geçişler vardır o yüzden zanna düşmemek gerekir yükseldim artık düşmem zannetmeyin düşersiniz.Safiyyeninde Emmameresi çok sarsar.Yalnız Emmare olmaktan daha kötüdür.Niye çünkü bilinçsiz bir şekilde bir hatayı işlemek fiillendirmek vardır birde bilinçlendikten sonra aynı hatayı işlemek vardır ki ikisi çok farklıdır.Hata aynı hata olabilir fakat kişi değişik.O hata onu kabulletmezken o,o hataya kurban gidiyor.Hz.Yusuf peygamber zindanda bir yanılgıdan dolayı Allah yerine bir zattan yardım umduğu için az kalsın peygamberlikten oluyordu.İmamın dediğini yap fakat yaptığını yapma diye bir söz vardır. Bu söz bazı durumlar için doğrudur.Karşınızdaki kişi Allah katındaki derecesinden düşmüştür siz ona hale mürşid gözüyle bakarsınız o hareketlerinde hataya düşer sizide düşürür.Bu bakımdan her an dikketli olmak gerekir sır perdesinin aralanmış olması ve karşınızdaki kişiye ordan bişeyler akıyor olması size faydalıdır dahası onu dinleyenler içindir fakat bu onun hatasına düşmeyi gerektirmez.Hakkı düşmandanda olsa dinlemeliyiz hakk hakdır kimin nasıl ifade ettiği önemli değildir.
Yazarı:Bahadır çakır En büyük kaynak insanın kendisidir.Çünkü insan bu evrenin küçük bir özetidir.Kalbine dön ve Allah de çünkü Allah'a giden yol yalnızca kalplerimizdir.Benim diyenler Allah'a ulaşamazlar.Bundan daha büyük bir ceza var mıdır?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder