''AZRAİL'İN BİLE SECDE ETTİĞİ ADAM'' İSMİNİN AÇIKLAMASI İÇİN BU YAZININ KENDİSİNE TIKLA
Şöyle bir başlık atmayı çok isterdim Allah'ın her dediği olmaz dilediği olur. Fakat bazı zevat yanlış anlar diye bu başlığı atmaktan çekindim.Dediğini dilerse dediği de olur. Burada anlatmaya çalıştığımız nokta her dediğini dilemeyebilir. Bazı evlerin bazı camilerin kapısında hep görürüz Allah'ın dediği olur. Bu söz yanlıştır Allah her dediğini dilemez ve her dediği olmaz. Yakarım der affeder yakmaz. Yıkarım der ikaz eder yıkmaz. Bunlar olur. Ama dilediği zaman bir şeyi dilemişse o olur. Ol der olur. Allah katında bir karar alma süreci vardır. Bir insan bir günah işler ona karşılık hemen bir musibet ile karşı karşıya kalmayabilir. Yani her suça bir ceza mekanizması şeklinde bir mekanizma işlemez. Eğer biz her yaptığımız günahın karşılığı olarak Allah bize bir bela verse idi dağların ve taşların kaldıramayacağı kadar günaha giriftar olurduk.
Biz bir çok günah işleriz ama o bir çoğunu affeder. Bize temas edenler ise atmosferde yanmayan göktaşları gibi. Allah katında bir karar alma süreci var demiştik. Eğer Allah bu karar alma sürecinde ilk dediğinden vazgeçirecek bir dua bir yalvarış ve ya başka şeyler olmaz ise bu ilk dediği şey hükme dönüşür ve Allah asla hükmünden geri dönmez.
Bir hadisi şerifte Allah şöyle hükmetmektedir:''Eğer siz günahsız olsa idiniz sizi helak eder sizin yerinize günah işleyip tövbe eden kullar yaratırdım buyurmaktadır.''
Günahsız kul zor lakin burada günah işleyin günaha teşvik yok aksine günah işlediyseniz daha çok batmanın imanı kaybetmenin boş olduğunu göstermektedir. Hani bazı insanlar görürsünüz bir batak verir borcu 20 bin lira ise o zaten battık der bunu çırpınırken 100 bin liraya çıkarır. Bundan kurtulalım derken bunu ikiye üçe katlar en sonunda işin içinden çıkılmaz bir hal aldığı zaman bir kurşun atar kafasına çeker gider. Yine burada da ne günah işledin ise işledin zaten battık deyip Allah'ı inkar edip daha da batma. İnsanların çoğu çok günah işlediğini düşünerek Allah'ın olmamasını dilemektedir. Çünkü karşılarında onu bir ceza kesici olarak görmektedirler. Bir çok kişi bu nedenle ateist olmaktadır. Allah'ı nasıl tanırsanız karşınıza o şekilde çıkar. Onu azap gazap edici olarak düşünürseniz öyle bulursunuz. Biz iyi düşünelim zaten öyle o sevgili o en merhametli o en rahman ve rahim. O en güzel. Onu yanlış tanıtıyorlar. onu kafirlere inen azap ayetlerini Müslümanlara Müslümana inmiş gibi göstererek azap ve gazap edici olarak gösteriyorlar. İnsanları Allah'tan korkutuyorlar. Korkulan bir varlık sevilebilir mi? Korktuğu şeyi seven biri var mı? Allah'tan korkun ama ondan bir yaratıktan bir silahtan korkar gibi korkulmaz. Allah korkusu farklı bir korkudur. O ilahi bir korkudur onu tanıyıp bilmeyen nasıl ondan korkar. Avamın yani halkın bir çok kişisi Allah'tan korkun kelimesini yanlış anlıyor ondan soğuyorlar bu yanlış anlatımdan kaynaklanıyor. Allah'a önce aşık ol sonra korkarsın.
YAZARI=BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Şöyle bir başlık atmayı çok isterdim Allah'ın her dediği olmaz dilediği olur. Fakat bazı zevat yanlış anlar diye bu başlığı atmaktan çekindim.Dediğini dilerse dediği de olur. Burada anlatmaya çalıştığımız nokta her dediğini dilemeyebilir. Bazı evlerin bazı camilerin kapısında hep görürüz Allah'ın dediği olur. Bu söz yanlıştır Allah her dediğini dilemez ve her dediği olmaz. Yakarım der affeder yakmaz. Yıkarım der ikaz eder yıkmaz. Bunlar olur. Ama dilediği zaman bir şeyi dilemişse o olur. Ol der olur. Allah katında bir karar alma süreci vardır. Bir insan bir günah işler ona karşılık hemen bir musibet ile karşı karşıya kalmayabilir. Yani her suça bir ceza mekanizması şeklinde bir mekanizma işlemez. Eğer biz her yaptığımız günahın karşılığı olarak Allah bize bir bela verse idi dağların ve taşların kaldıramayacağı kadar günaha giriftar olurduk.
Biz bir çok günah işleriz ama o bir çoğunu affeder. Bize temas edenler ise atmosferde yanmayan göktaşları gibi. Allah katında bir karar alma süreci var demiştik. Eğer Allah bu karar alma sürecinde ilk dediğinden vazgeçirecek bir dua bir yalvarış ve ya başka şeyler olmaz ise bu ilk dediği şey hükme dönüşür ve Allah asla hükmünden geri dönmez.
Bir hadisi şerifte Allah şöyle hükmetmektedir:''Eğer siz günahsız olsa idiniz sizi helak eder sizin yerinize günah işleyip tövbe eden kullar yaratırdım buyurmaktadır.''
Günahsız kul zor lakin burada günah işleyin günaha teşvik yok aksine günah işlediyseniz daha çok batmanın imanı kaybetmenin boş olduğunu göstermektedir. Hani bazı insanlar görürsünüz bir batak verir borcu 20 bin lira ise o zaten battık der bunu çırpınırken 100 bin liraya çıkarır. Bundan kurtulalım derken bunu ikiye üçe katlar en sonunda işin içinden çıkılmaz bir hal aldığı zaman bir kurşun atar kafasına çeker gider. Yine burada da ne günah işledin ise işledin zaten battık deyip Allah'ı inkar edip daha da batma. İnsanların çoğu çok günah işlediğini düşünerek Allah'ın olmamasını dilemektedir. Çünkü karşılarında onu bir ceza kesici olarak görmektedirler. Bir çok kişi bu nedenle ateist olmaktadır. Allah'ı nasıl tanırsanız karşınıza o şekilde çıkar. Onu azap gazap edici olarak düşünürseniz öyle bulursunuz. Biz iyi düşünelim zaten öyle o sevgili o en merhametli o en rahman ve rahim. O en güzel. Onu yanlış tanıtıyorlar. onu kafirlere inen azap ayetlerini Müslümanlara Müslümana inmiş gibi göstererek azap ve gazap edici olarak gösteriyorlar. İnsanları Allah'tan korkutuyorlar. Korkulan bir varlık sevilebilir mi? Korktuğu şeyi seven biri var mı? Allah'tan korkun ama ondan bir yaratıktan bir silahtan korkar gibi korkulmaz. Allah korkusu farklı bir korkudur. O ilahi bir korkudur onu tanıyıp bilmeyen nasıl ondan korkar. Avamın yani halkın bir çok kişisi Allah'tan korkun kelimesini yanlış anlıyor ondan soğuyorlar bu yanlış anlatımdan kaynaklanıyor. Allah'a önce aşık ol sonra korkarsın.
YAZARI=BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder