Topraktan gelen toprağa gider. Biz topraktan gelip toprağa gidicilerden değiliz. Biz Allah'tan geldik, Allah'a gideriz. Hay'dan geldik, Hu'ya gideriz. Topraktan geldik diyenler toprağa gidebilirler.
Topraktan gelen toprağa gider, bedenler topraktan gelmiştir onlar yine ona kavuşur. Biz yalnızca topraktan ibaret değiliz. Ruh Allah'tan bir parçadır.
İnsanda 7 nefis vardır. Kabe'nin tavaf edilişi de 7 defadır. Her dönüşte nefiste 1 derce atlayıp Allah'a varışın bir sembolüdür. Başka manaları da var.
Bu 7 nefis şunlardır: Emmare,levvame,Mülhime, Mutmainne,Radiyye,Mardiyye,Saffiye....
Nefsi Emmare de olan bir kişi günah işler ve bu günahlardan da pişman da olmaz. Bu mertebedeki insanlara bu nefis sürekli kötülüğü emreden ve bundan da zevk alır. Kötülükten zevk alan nefistir.
Nefsi Levvame de ise kişi günah işler sonra pişman olur. Kötülükle iyilik arasında gider gelir.
Nefsi Mülhime Allah'tan ilham alan Nefistir. Bu mertebeye sadece ibadetle çıkılamayacağı için, bir mürşide bağlı olmayan günümüz imamları çok ibadet eden şahıslar dahi bu mertebeye varamaz. Ruhunda aşk ateşi parlamaya başlar ufak tefek ilhamlar alınmaya başlar. Kitaptan öğrenilse idi Matematik kitabı okumakla matematikçi olurdun. Tıp kitabı okumakla doktor olurdun. Hukuk okumakla hukukçu olurdun.
Nefsi Mutmaine bu mertebeye varanlar artık velilik makamına varmış olur. Bu mertebede acabalar kaybolur şüphe olayı biter. Teslimiyet teslim oluş görünür. Manevi tecellilerle buluşulur.
Nefsi Radiyye razı olmuş nefistir. Her şeyden razı olunur. Başa gelen beladan, kısaca Allah'ın tüm fiillerinden razı olunur. Şikayet edilmez. Her şeyi silip atan Allah'ın rızasını kazanmak için her şeye razı olan nefistir.
Nefsi Mardiyye Allah'ın razı olduğu nefistir. Ariflerin makamıdır.
Nefsi Saffiye seçkin saf kemale ermiş olan nefistir. Kutupların, Gavsların makamıdır. İnsanların günahlarına ve kusurlarına bakmaksızın onları kabul ederler. Yüzleri aydınlık ve nur saçar.O nurlu yüzlerine edeple bakmak bile ibadettir. Bakışın bile bir edebi var. O zatlara edeple bakmak hoş ve güzeldir. Gayet zarif yumuşak ve alçak gönüllülükle telkinde bulunurlar. Bu yollar inişli çıkışlı dır onlarsız bu sarp yollar nasıl aşılır.Allah eksikliğini göstermesin. Önümüzden eksik etmesin. Bizi onlarsız bırakmasın. Bu şehir onunla güzel. Bu şehir onsuz çekilmez. Diller onsuz şaklayamaz.Ruhum yetim kalır. Gönlüm içine kapanır ve asla konuşmaz. Eşine az rastlanan aşklardan biride Mürşid Mürid aşkıdır. Aşk iki gönül arasındadır. Aşk ilahisi beşerisi yoktur o tektir. Bir yaradılmışa aşık olamayan bir yaradana aşık olamaz.
Topraktan gelen toprağa gider, bedenler topraktan gelmiştir onlar yine ona kavuşur. Biz yalnızca topraktan ibaret değiliz. Ruh Allah'tan bir parçadır.
İnsanda 7 nefis vardır. Kabe'nin tavaf edilişi de 7 defadır. Her dönüşte nefiste 1 derce atlayıp Allah'a varışın bir sembolüdür. Başka manaları da var.
Bu 7 nefis şunlardır: Emmare,levvame,Mülhime, Mutmainne,Radiyye,Mardiyye,Saffiye....
Nefsi Emmare de olan bir kişi günah işler ve bu günahlardan da pişman da olmaz. Bu mertebedeki insanlara bu nefis sürekli kötülüğü emreden ve bundan da zevk alır. Kötülükten zevk alan nefistir.
Nefsi Levvame de ise kişi günah işler sonra pişman olur. Kötülükle iyilik arasında gider gelir.
Nefsi Mülhime Allah'tan ilham alan Nefistir. Bu mertebeye sadece ibadetle çıkılamayacağı için, bir mürşide bağlı olmayan günümüz imamları çok ibadet eden şahıslar dahi bu mertebeye varamaz. Ruhunda aşk ateşi parlamaya başlar ufak tefek ilhamlar alınmaya başlar. Kitaptan öğrenilse idi Matematik kitabı okumakla matematikçi olurdun. Tıp kitabı okumakla doktor olurdun. Hukuk okumakla hukukçu olurdun.
Nefsi Mutmaine bu mertebeye varanlar artık velilik makamına varmış olur. Bu mertebede acabalar kaybolur şüphe olayı biter. Teslimiyet teslim oluş görünür. Manevi tecellilerle buluşulur.
Nefsi Radiyye razı olmuş nefistir. Her şeyden razı olunur. Başa gelen beladan, kısaca Allah'ın tüm fiillerinden razı olunur. Şikayet edilmez. Her şeyi silip atan Allah'ın rızasını kazanmak için her şeye razı olan nefistir.
Nefsi Mardiyye Allah'ın razı olduğu nefistir. Ariflerin makamıdır.
Nefsi Saffiye seçkin saf kemale ermiş olan nefistir. Kutupların, Gavsların makamıdır. İnsanların günahlarına ve kusurlarına bakmaksızın onları kabul ederler. Yüzleri aydınlık ve nur saçar.O nurlu yüzlerine edeple bakmak bile ibadettir. Bakışın bile bir edebi var. O zatlara edeple bakmak hoş ve güzeldir. Gayet zarif yumuşak ve alçak gönüllülükle telkinde bulunurlar. Bu yollar inişli çıkışlı dır onlarsız bu sarp yollar nasıl aşılır.Allah eksikliğini göstermesin. Önümüzden eksik etmesin. Bizi onlarsız bırakmasın. Bu şehir onunla güzel. Bu şehir onsuz çekilmez. Diller onsuz şaklayamaz.Ruhum yetim kalır. Gönlüm içine kapanır ve asla konuşmaz. Eşine az rastlanan aşklardan biride Mürşid Mürid aşkıdır. Aşk iki gönül arasındadır. Aşk ilahisi beşerisi yoktur o tektir. Bir yaradılmışa aşık olamayan bir yaradana aşık olamaz.
Sormuşlar Allah dünyayı yaratmadan evvel ne ile meşguldü diye. Herkes bir birine bakışmış cevap verememiş. Allah dünyayı yaratmadan evvel ilk yarattığı varlığın aşkı ile meşguldü. O varlık o ilk yaratılan varlık peygamberimiz s.a.v in ruhu idi. Bütün alemlerin yaratılış sebebide odur. O olmasa idi hiç bir şey olmayacaktı. Allah onu yarattı ve ona olan aşkından da bu alemleri yarattı. İlk peygamber bizim peygamberimizdir sonda odur. İlk de odur sonda odur.
YAZARI=BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder