Bir alim olursun bir cahil bir inersin bir çıkar. Öyle bir zaman gelir ki ilim de biter. Öyle bir zamanda öyle bir hale girersin ki ilim yok olur. Ama hangi ilim sorusunu sormamız lazım. İlim tektir kaynağı da tektir hakikatte ilim bitmez. Fakat izah babında ilmi ayırmaya ihtiyaç vardır. Kulun ilmi biter Allah'ın ilmi bitmez. Kulun ilmi de Allah'ın ilminden küçük bir sızıntıdır. Hakikatte ilim bitmez ama maddi alemde sebepler alemi dediğimiz bu alemde ilim de biter her şey bitebilir.
Başlık ilk okuyuşta belki sıkıntı veriyor ama sürekli bir şeyleri açıklama yapmak da sıkıntı veriyor. Direk anlatma ihtiyacı duyuyorum. Başlığı aklın durduğu yer de yapabilirdik ama akıl ile ilim aynı şey değil. İlmi biz akıl ile kavrıyoruz. Ama akıl ilim ile aynı değil.
İlimi de ayırmışlar bir çok şeye bölünmüşdür. Maddi ilimler Manevi ilimler en baş bu şekilde ayrım yapsak. Daha sonra bunlarda içinde ayrılıyor. Esasen ilim bir bütündür. Ama biz onu aklın kavramasını kolaylaştırmak için böldük ve parçaladık.
Akıl ile ilim, ilim ile de baktığını görme yeteneğin artıyor. Maddi ilimler ile maddesel şeylere bakışın artıyor.
''İlim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir sen kendini bilmez isen ya nice okumaktır'' Diyor Hazreti Yunus.
Öyle bir mertebe var ki orada ne arif kalır ne de ariflerin ilmi. Yok olmak yok yok yok. Bırak daha akılda dursun bir yerde o da haddini bilsin. Densizlik yapmasın. İlim ile de kibre düşülüyor ibadet ile de kibre düşülüyor ben demekle de kibre düşülüyor. Ben yaptım demekle de düşülüyor.
Ben, bıktım bu sözcükten. Bu adam bizim içimizde yaşıyor daha ben dediğimiz adam bıktırıyor insanı. Bir dur be koçum öyle değil senin dediğin gibi değil bizi maceraya sokma diyoruz. Ama adam rahat durmuyor. Bu adam iyi bir adam değil yav içimiz de herkesin içinde var ben dediği o adam. İnsanda iki ben var biri ben diğeri sen. İnsanda iki sen var biri ben diğeri sen. Hazreti Yunus diyor ki yine. ''Bir ben var benden içeri.'' O ben diğer ben. Benler birbirine karıştı aman Allah'ım.. Benden içeri olan ben ruh. Ruh iyi olan ben. Diğer bir ben daha var o işte demin bahsettiğimiz o adam. İçimizde yaşayan canavar. Her insanın içinde var bu canavar.Ölmeden önce ölünüz hadisi şerifini gerçekleştirenlerin dışında.
Zirveye çıkana kadar sürekli ben dediğimiz o adamla uğraşmak durumundayız. Yoksa o ben bizi ele geçirir. Ve biz diyemez oluruz ondan sonra hep ben deriz Allah muhafaza.
Bu devir öyle bir devir ki bu devir de çıkış kapısı takva ile bir mertebeye gelmek mümkün değil. Zira yanlış anlaşılmasın takva dediğimiz şey bu devir de çok üzgünüm ama yok. Bu devir de takva sahibi olmak için dağa çıkıp kendi halinde kimseden habersiz kendi ekosistemini kurup kendi haline yaşayarak ulaşabilirsin ki o da zaten takva olmaz. Bu devir de bankaya gitmeyen var mı? Yok. Faiz yemedim diyen var mı? İllaki bir yerden giriyor. Maşı nereden alıyorsun Bankadan. Yediğimiz yiyeceklerin hepsini kontrol mü ediyoruz bu et İslami usulle mi kesildi nasıl kesildi de önümüze geldi bilmiyoruz. Bu devir de vakıf olmadığımız o kadar çok şey var ki haram bir yerden mutlaka sızıyor. Sözlerimiz yanlış anlaşılmasın. Takva ya karşı değiliz ama haram yemedim diyenlere, mutlaka haramın sızdığını göstermek lazım. Bu devirde haram yemeyen haram yememiş insan yok. Kendimizi sakındırmaya devam edeceğiz. Bilerek haram yemeyin. Ama bilmeden yediklerimiz var herkesin var. Bu harama teşvik gibi anlaşılmasın.
Günah işlemedim diyenler var. Günah işlemedim diyen adam günahım yok demek en büyük günah. Ama günahımız var günahkarız. Günahsız olmaz. Allah celle calaluhu ne diyor: Bir hadisi şerifte Allah şöyle buyuruyor:'' Eğer siz günahsız olsaydınız ben sizi helak eder sizin yerinize günah işleyip tevbe eden kullar yaratırdım.'' buyuruyor. Şimdi gel açıklama yapma söze Allah buyuruyor ki diye başladık ama hadisi şerif yazdık. Hadisi şerifi kim söylüyor Peygamberimiz s.a.v efendimiz. Ayet Allah'ın sözü hadis Allah'ın sözü değil diyenler var gel de şimdi bunu yazmadan geç. Ayeti söyleyen kim Efendimiz s.a.v değil mi o bu ayet demeseydi sen nereden bilecektin onun Allah kelamı olduğunu? Bilemezdin. Hadis şerifte Allah kelamıdır. Velakin ayet vahiy yoluyla zuhur ederken hadis i şerifler tecelli yoluyla kalbe doğması ile gerçekleşiyor. Yani aralarındaki fark derece farkı, ayet daha emin bir yol ile inmiştir. Bu yüzden derecesi yüksektir. Ama ikisi de aynı yerden geliyor.
Ayetlerinde bir kısmını hadisi şerifler olmasa anlayamayız. Kur'an özet geçtiği yerler var. Allah'ın kelamı kitaptan ibaret değildir. Allah olayları Kur'an da özetle değilde ayrıntı ile anlatsa idi Kur'an okuyamayacağımız kadar uzun olurdu. Kur'an da özet olan yerler hadisi şeriflerle anlaşılıyor.
Bugünlerde bazı ilahiyatçı profösörler var diyor ki ben sadece Kur'an a inanırım o bana yeter. Başka bir şeye inanmam diyor. Kur'an ı sen prof da olsan anlayamazsın. Bir zaman sonra hadisleri dikkate almadığın için ayetleri kendi kafana göre yorumlamaya başlarsın. Milleti de kandırır kendini de kandırır öyle bir yol tutturur gidersin.
Kur'an ın metodu da bir ayetle o konu hakkında hüküm verilmez. Şarap dan bahseden bir ayeti okuyup o konuda bir hükme varamazsın. Şarap ile ilgili tüm ayetleri okursun sonra budur dersin. Çünkü Kur'an ilk başlarda ayetlerde kısıtlayarak alıştıra alıştıra şarabı haram kılmıştır. Bir anda şarap haramdır hükmünü getirmemiştir. Bir anda düzelme olmaz. Kur'anın metodunu bilmedin mi peygamberin metodunu bilmedin mi anlatılan her şey birer sıkıntı. Ne yapalım işte öyle böyle gidiyoruz.
Kur'an da ki her ayet Müslümanlar ile alakalı değildir. Cuma günleri imam vaaz verir iken kafirlele ilgili olan ayetle Müslümanlara hüküm bina ediyor. Azap ayetleri ile Müslüman insanları korkutuyor. Kendine cennet huri karşısındakine cehennem zebani mantığı ile konuşuyor. Bu olmaz.
Bu olmaz Müslüman ile kafiri bir tutamazsın. Kafirle ilgili olan ayeti git kafire oku. Müslümanları niye yanlış bilgilendiriyorsun.
İnsanlar artık Allah'ı bu tip yanlışlıklardan dolayı gazap eden caza kesen bir yargıç gibi görmeye başladı. Öyle değil ki nereden anlıyoruz. Hadislerden ayetlerden ama Müslümanlar ile ilgili olan kısımlarından bunu anlıyoruz.
Bütün ilimler dinden çıkmıştır. Din olmasa idi insanlık cahil kalırdı dediğim zaman adam bana hangi din diyor. Kaç tane hak din var. Allah indinde kaç din var. Bir olan Allah'ın bir dini olur o da İslam. Allah insana ilim vermese idi Adem e bazı kelimeleri öğretmemiş olsa idi. Biz cahil olmaz mıydık? İlim farklı din farklı diyenler var. Faklı değil kardeşim. Dini yalnızca diğer dünyaya ait bir şey gibi düşünür isen faklı görürsün. Halbuki din insanları hem dünya da hem de ahirette güzel yaşayabilmesi için vardır. Bütün dünya İslam'ı gerçekten gerektiği gibi yaşasın bak savaş oluyor mu? Bak kötü olaylar zuhur ediyor mu? Ya biz yaşamıyoruz ki İslam'ı tam bütün dünya yaşasın. Biz tam uygulasa idik zaten bu halde olmazdık. Şuan batık haldeyiz bizi çıkaracak olan ise ibadetler değil. İbadeti doğru yaparsak çıkarız diyor adam. Namazı dosdoğru kılar isek çıkarız diyor adam. Namazı nasıl dosdoğru kılacağız peki. Yarın duygu ve düşüncelerimiz huzura çağrıldığında namazı bu adam nasıl kılıyordu hangi duygu ve düşünceler içinde kıldı denildiği zaman puf kaldık. Sokak da Müslüman görüntüsü var mı? Sokağı bırak kendimiz de Müslüman görüntüsü var mı? Görüntüyü de bırak iç dünyamız da Müslüman görüntüsü var mı? Var ya da yok...Müslüman olsaydık adam gibi Dünya da zulüm gören tek bir çocuk bile olmazdı. Çok iddialı konuştum olmazdı. Batı karşısında bu kadar geri kalmazdık.
Neyse öyle böyle her şey olması gerektiği gibi. Kur'an ın metodu ile alıştıra alıştıra Müslümanlaşalım artık.
Bu yazımızdaki her hangi bir cümlenin tek başına alınıp kullanılması hatalı sonuçlar doğurabilir o yüzden alıntı yapılır iken dikkat edilmesi gerektiğini baştan söyleyelim.
Yazımızı okuyup da nazmaz kılmayın dermişim gibi anlamlar çıkaranlar olabilir sakın olmasın. Namaz kılmayın demiyorum. Kılın bütün her şey bir kere Kalpten ihlasla LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDEN RESULLALLAH diyebilmek için. Ama ömrümüzün neresinde kalpten gönülden Allah deriz bilmeyiz. Bir taşa bin kere vurursun taş 1001 de kırılır o taşı kıran vuruş 1001. vuruş değil. 1000 + 1 vuruş. Aynı onun gibi bütün ibadetleri yaparsın yaparsın arada öyle bir an yakalarsın işte o anda belkide tüm duygu ve düşünceleri kaptırmışsındır. Bütün bu ibadetlerin amacı bu. İlahiyatçılar ne diyor ibadetlerin yapılış amacı Allah a yakınlaşmak. Şimdi biz bu söze biraz daha derinlik katarak diyoruz. İbadetlerin amacı vura vura en sonunda o kalbin kabuğunu kırıp öze erişmek. Ama ibadet ederken o ihlas derecesini her zaman yakalayamazsın. Bahsedilen ibadet türü ihlaslı olanı. Ama bugün kıldığımız namazların çoğu riya şirk bir çok şey karışık kılınan namazlar. Kılınan Namazın insanı bir şeylerden alıkoyması gerekir. Kıldığımız namazlarda tuttuğumuz oruçlarda eksik olan bir şey var. İhlas....
Onu yakalamak için bir şeyler yapılması lazım. Ama ne...?
Allah güzeldir onu hep güzel bilelim. O sevgililerin en sevgilisidir. Bide böyle tanımaya bilmeye çalışalım. Bu zaman kadar Allah baba kızar Allah baba yakar böyle geldik bu yaşa kadar. Ya bundan sonrasını Allah'ın bizi sevdiğini düşünerek geçirelim. Onun bir sevgili olduğunu ona aşık olmak için talip olalım. Sevgi gönülden olan bir şey her insan Allah'ı sevemez kuru yalan bile olsa seviyorum diyelim bunu sürekli tekrarlayalım gönül alışsın. Bir bakmışsın zil zurna aşıksın.
Aşığım ulan seviyorum. Allah herkesin Allah'ı hepimiz sevelim. O da bizi sever sevmeseydi yaratmazdı tekrar o yaratılıştan gelen sevgimizi kazanalım. Yok etmeyelim. Günağımız var döktük ortaya neyimiz var neyimiz yok ise serdik senden başka varacak yerimiz yok yarabbi bizi senden başka kimse kabul etmez. Kimse bizi senden başka kapısında bile bekletmez. Senden başkası yok. Sen varsın yaranımız. Yarımız aşkımız. Başka neyimiz var bizim senden başka. Sensiz olmuyor olmayacak da. Hep bir yerlerimiz eksik herşeyimiz eksik bizi asla bırakma yarabbi...Günah işlemeyeceğim demek çok büyük bir yarış olur Allah ile yarışmak olur öyle bir çukura düşersin ki bilemezsin. Allah muhafaza. Ben günah işlemem diyen adam Allah ile yarışa girmiş gibi olur. O öyle bir günah işler ki.... Allahım günah işleriz sen bizleri muhafaza eyle sen bizim başımızı boş bıraksan biz ne batakalara gireriz sen bizi bırakma yarabbi. Kendi başımıza bırakma ... Bizi bize bırakma ne olur. Sensiz biz biteriz. Seni unuttuğumuz zamanlarda gelmiyor mu bütün bu başımıza gelenler. Halbuki sen hatırımızda olduğunda aklımızda gönlümüzde olduğunda biz hep sevildik hep bize bir haller oldu. Hep bize bir kapılar açıldı. Ama biz ne zaman senden gayrı kalsak mahvolduk. Ne zaman seni unutsak başımız derde girdi. Allah'ım bizi bırakma. Yalvarıyorum bizi bırakma. Sen anamızdan bile kaç bin kat daha merhamet sahibisin sen merhametlilerin en merhametlisi sevgililerin en sevgilisisin. Ey rabbim bizi bağışla. Ümmeti Muhammedi bağışla. İslamın sancaktarlığına yeniden Türk milletini getir. Müslümanları bu zelil halden kurtar. Bize bir sihirli dokunuş yap. Kurtar bizi bu bataklıktan. Nasıl battıysak öyle çıkar. Sensiz biz neyiz ki bir hiç. Sen bizimle isen biz varız. Sen bizi bıraktıysan biz ne yaparız sensiz. Sensiz biz daha da batarız yok oluruz biteriz. Bizi bırakma yarabbi. Ümmeti yeniden dirilt Allah'ım. Gönüllerimizi yeniden aşkınla canlandır. Bize yeniden derinlik yükle bizi bırakma Allahım. Sensiz yapamaz bu gönül yanar biter kül olur. Aşkınla tazele bedenimizi yeniden doğmuş gibi. Hiç yazılmamış gibi bu yazımızda bir köşeden dursun taki bir gün bunu okuyup piyasaya çıkarana kadar kimsecikler bilmesin yüreğimin feryadını.
YAZARI= BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Başlık ilk okuyuşta belki sıkıntı veriyor ama sürekli bir şeyleri açıklama yapmak da sıkıntı veriyor. Direk anlatma ihtiyacı duyuyorum. Başlığı aklın durduğu yer de yapabilirdik ama akıl ile ilim aynı şey değil. İlmi biz akıl ile kavrıyoruz. Ama akıl ilim ile aynı değil.
İlimi de ayırmışlar bir çok şeye bölünmüşdür. Maddi ilimler Manevi ilimler en baş bu şekilde ayrım yapsak. Daha sonra bunlarda içinde ayrılıyor. Esasen ilim bir bütündür. Ama biz onu aklın kavramasını kolaylaştırmak için böldük ve parçaladık.
Akıl ile ilim, ilim ile de baktığını görme yeteneğin artıyor. Maddi ilimler ile maddesel şeylere bakışın artıyor.
''İlim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir sen kendini bilmez isen ya nice okumaktır'' Diyor Hazreti Yunus.
Öyle bir mertebe var ki orada ne arif kalır ne de ariflerin ilmi. Yok olmak yok yok yok. Bırak daha akılda dursun bir yerde o da haddini bilsin. Densizlik yapmasın. İlim ile de kibre düşülüyor ibadet ile de kibre düşülüyor ben demekle de kibre düşülüyor. Ben yaptım demekle de düşülüyor.
Ben, bıktım bu sözcükten. Bu adam bizim içimizde yaşıyor daha ben dediğimiz adam bıktırıyor insanı. Bir dur be koçum öyle değil senin dediğin gibi değil bizi maceraya sokma diyoruz. Ama adam rahat durmuyor. Bu adam iyi bir adam değil yav içimiz de herkesin içinde var ben dediği o adam. İnsanda iki ben var biri ben diğeri sen. İnsanda iki sen var biri ben diğeri sen. Hazreti Yunus diyor ki yine. ''Bir ben var benden içeri.'' O ben diğer ben. Benler birbirine karıştı aman Allah'ım.. Benden içeri olan ben ruh. Ruh iyi olan ben. Diğer bir ben daha var o işte demin bahsettiğimiz o adam. İçimizde yaşayan canavar. Her insanın içinde var bu canavar.Ölmeden önce ölünüz hadisi şerifini gerçekleştirenlerin dışında.
Zirveye çıkana kadar sürekli ben dediğimiz o adamla uğraşmak durumundayız. Yoksa o ben bizi ele geçirir. Ve biz diyemez oluruz ondan sonra hep ben deriz Allah muhafaza.
Bu devir öyle bir devir ki bu devir de çıkış kapısı takva ile bir mertebeye gelmek mümkün değil. Zira yanlış anlaşılmasın takva dediğimiz şey bu devir de çok üzgünüm ama yok. Bu devir de takva sahibi olmak için dağa çıkıp kendi halinde kimseden habersiz kendi ekosistemini kurup kendi haline yaşayarak ulaşabilirsin ki o da zaten takva olmaz. Bu devir de bankaya gitmeyen var mı? Yok. Faiz yemedim diyen var mı? İllaki bir yerden giriyor. Maşı nereden alıyorsun Bankadan. Yediğimiz yiyeceklerin hepsini kontrol mü ediyoruz bu et İslami usulle mi kesildi nasıl kesildi de önümüze geldi bilmiyoruz. Bu devir de vakıf olmadığımız o kadar çok şey var ki haram bir yerden mutlaka sızıyor. Sözlerimiz yanlış anlaşılmasın. Takva ya karşı değiliz ama haram yemedim diyenlere, mutlaka haramın sızdığını göstermek lazım. Bu devirde haram yemeyen haram yememiş insan yok. Kendimizi sakındırmaya devam edeceğiz. Bilerek haram yemeyin. Ama bilmeden yediklerimiz var herkesin var. Bu harama teşvik gibi anlaşılmasın.
Günah işlemedim diyenler var. Günah işlemedim diyen adam günahım yok demek en büyük günah. Ama günahımız var günahkarız. Günahsız olmaz. Allah celle calaluhu ne diyor: Bir hadisi şerifte Allah şöyle buyuruyor:'' Eğer siz günahsız olsaydınız ben sizi helak eder sizin yerinize günah işleyip tevbe eden kullar yaratırdım.'' buyuruyor. Şimdi gel açıklama yapma söze Allah buyuruyor ki diye başladık ama hadisi şerif yazdık. Hadisi şerifi kim söylüyor Peygamberimiz s.a.v efendimiz. Ayet Allah'ın sözü hadis Allah'ın sözü değil diyenler var gel de şimdi bunu yazmadan geç. Ayeti söyleyen kim Efendimiz s.a.v değil mi o bu ayet demeseydi sen nereden bilecektin onun Allah kelamı olduğunu? Bilemezdin. Hadis şerifte Allah kelamıdır. Velakin ayet vahiy yoluyla zuhur ederken hadis i şerifler tecelli yoluyla kalbe doğması ile gerçekleşiyor. Yani aralarındaki fark derece farkı, ayet daha emin bir yol ile inmiştir. Bu yüzden derecesi yüksektir. Ama ikisi de aynı yerden geliyor.
Ayetlerinde bir kısmını hadisi şerifler olmasa anlayamayız. Kur'an özet geçtiği yerler var. Allah'ın kelamı kitaptan ibaret değildir. Allah olayları Kur'an da özetle değilde ayrıntı ile anlatsa idi Kur'an okuyamayacağımız kadar uzun olurdu. Kur'an da özet olan yerler hadisi şeriflerle anlaşılıyor.
Bugünlerde bazı ilahiyatçı profösörler var diyor ki ben sadece Kur'an a inanırım o bana yeter. Başka bir şeye inanmam diyor. Kur'an ı sen prof da olsan anlayamazsın. Bir zaman sonra hadisleri dikkate almadığın için ayetleri kendi kafana göre yorumlamaya başlarsın. Milleti de kandırır kendini de kandırır öyle bir yol tutturur gidersin.
Kur'an ın metodu da bir ayetle o konu hakkında hüküm verilmez. Şarap dan bahseden bir ayeti okuyup o konuda bir hükme varamazsın. Şarap ile ilgili tüm ayetleri okursun sonra budur dersin. Çünkü Kur'an ilk başlarda ayetlerde kısıtlayarak alıştıra alıştıra şarabı haram kılmıştır. Bir anda şarap haramdır hükmünü getirmemiştir. Bir anda düzelme olmaz. Kur'anın metodunu bilmedin mi peygamberin metodunu bilmedin mi anlatılan her şey birer sıkıntı. Ne yapalım işte öyle böyle gidiyoruz.
Kur'an da ki her ayet Müslümanlar ile alakalı değildir. Cuma günleri imam vaaz verir iken kafirlele ilgili olan ayetle Müslümanlara hüküm bina ediyor. Azap ayetleri ile Müslüman insanları korkutuyor. Kendine cennet huri karşısındakine cehennem zebani mantığı ile konuşuyor. Bu olmaz.
Bu olmaz Müslüman ile kafiri bir tutamazsın. Kafirle ilgili olan ayeti git kafire oku. Müslümanları niye yanlış bilgilendiriyorsun.
İnsanlar artık Allah'ı bu tip yanlışlıklardan dolayı gazap eden caza kesen bir yargıç gibi görmeye başladı. Öyle değil ki nereden anlıyoruz. Hadislerden ayetlerden ama Müslümanlar ile ilgili olan kısımlarından bunu anlıyoruz.
Bütün ilimler dinden çıkmıştır. Din olmasa idi insanlık cahil kalırdı dediğim zaman adam bana hangi din diyor. Kaç tane hak din var. Allah indinde kaç din var. Bir olan Allah'ın bir dini olur o da İslam. Allah insana ilim vermese idi Adem e bazı kelimeleri öğretmemiş olsa idi. Biz cahil olmaz mıydık? İlim farklı din farklı diyenler var. Faklı değil kardeşim. Dini yalnızca diğer dünyaya ait bir şey gibi düşünür isen faklı görürsün. Halbuki din insanları hem dünya da hem de ahirette güzel yaşayabilmesi için vardır. Bütün dünya İslam'ı gerçekten gerektiği gibi yaşasın bak savaş oluyor mu? Bak kötü olaylar zuhur ediyor mu? Ya biz yaşamıyoruz ki İslam'ı tam bütün dünya yaşasın. Biz tam uygulasa idik zaten bu halde olmazdık. Şuan batık haldeyiz bizi çıkaracak olan ise ibadetler değil. İbadeti doğru yaparsak çıkarız diyor adam. Namazı dosdoğru kılar isek çıkarız diyor adam. Namazı nasıl dosdoğru kılacağız peki. Yarın duygu ve düşüncelerimiz huzura çağrıldığında namazı bu adam nasıl kılıyordu hangi duygu ve düşünceler içinde kıldı denildiği zaman puf kaldık. Sokak da Müslüman görüntüsü var mı? Sokağı bırak kendimiz de Müslüman görüntüsü var mı? Görüntüyü de bırak iç dünyamız da Müslüman görüntüsü var mı? Var ya da yok...Müslüman olsaydık adam gibi Dünya da zulüm gören tek bir çocuk bile olmazdı. Çok iddialı konuştum olmazdı. Batı karşısında bu kadar geri kalmazdık.
Neyse öyle böyle her şey olması gerektiği gibi. Kur'an ın metodu ile alıştıra alıştıra Müslümanlaşalım artık.
Bu yazımızdaki her hangi bir cümlenin tek başına alınıp kullanılması hatalı sonuçlar doğurabilir o yüzden alıntı yapılır iken dikkat edilmesi gerektiğini baştan söyleyelim.
Yazımızı okuyup da nazmaz kılmayın dermişim gibi anlamlar çıkaranlar olabilir sakın olmasın. Namaz kılmayın demiyorum. Kılın bütün her şey bir kere Kalpten ihlasla LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDEN RESULLALLAH diyebilmek için. Ama ömrümüzün neresinde kalpten gönülden Allah deriz bilmeyiz. Bir taşa bin kere vurursun taş 1001 de kırılır o taşı kıran vuruş 1001. vuruş değil. 1000 + 1 vuruş. Aynı onun gibi bütün ibadetleri yaparsın yaparsın arada öyle bir an yakalarsın işte o anda belkide tüm duygu ve düşünceleri kaptırmışsındır. Bütün bu ibadetlerin amacı bu. İlahiyatçılar ne diyor ibadetlerin yapılış amacı Allah a yakınlaşmak. Şimdi biz bu söze biraz daha derinlik katarak diyoruz. İbadetlerin amacı vura vura en sonunda o kalbin kabuğunu kırıp öze erişmek. Ama ibadet ederken o ihlas derecesini her zaman yakalayamazsın. Bahsedilen ibadet türü ihlaslı olanı. Ama bugün kıldığımız namazların çoğu riya şirk bir çok şey karışık kılınan namazlar. Kılınan Namazın insanı bir şeylerden alıkoyması gerekir. Kıldığımız namazlarda tuttuğumuz oruçlarda eksik olan bir şey var. İhlas....
Onu yakalamak için bir şeyler yapılması lazım. Ama ne...?
Allah güzeldir onu hep güzel bilelim. O sevgililerin en sevgilisidir. Bide böyle tanımaya bilmeye çalışalım. Bu zaman kadar Allah baba kızar Allah baba yakar böyle geldik bu yaşa kadar. Ya bundan sonrasını Allah'ın bizi sevdiğini düşünerek geçirelim. Onun bir sevgili olduğunu ona aşık olmak için talip olalım. Sevgi gönülden olan bir şey her insan Allah'ı sevemez kuru yalan bile olsa seviyorum diyelim bunu sürekli tekrarlayalım gönül alışsın. Bir bakmışsın zil zurna aşıksın.
Aşığım ulan seviyorum. Allah herkesin Allah'ı hepimiz sevelim. O da bizi sever sevmeseydi yaratmazdı tekrar o yaratılıştan gelen sevgimizi kazanalım. Yok etmeyelim. Günağımız var döktük ortaya neyimiz var neyimiz yok ise serdik senden başka varacak yerimiz yok yarabbi bizi senden başka kimse kabul etmez. Kimse bizi senden başka kapısında bile bekletmez. Senden başkası yok. Sen varsın yaranımız. Yarımız aşkımız. Başka neyimiz var bizim senden başka. Sensiz olmuyor olmayacak da. Hep bir yerlerimiz eksik herşeyimiz eksik bizi asla bırakma yarabbi...Günah işlemeyeceğim demek çok büyük bir yarış olur Allah ile yarışmak olur öyle bir çukura düşersin ki bilemezsin. Allah muhafaza. Ben günah işlemem diyen adam Allah ile yarışa girmiş gibi olur. O öyle bir günah işler ki.... Allahım günah işleriz sen bizleri muhafaza eyle sen bizim başımızı boş bıraksan biz ne batakalara gireriz sen bizi bırakma yarabbi. Kendi başımıza bırakma ... Bizi bize bırakma ne olur. Sensiz biz biteriz. Seni unuttuğumuz zamanlarda gelmiyor mu bütün bu başımıza gelenler. Halbuki sen hatırımızda olduğunda aklımızda gönlümüzde olduğunda biz hep sevildik hep bize bir haller oldu. Hep bize bir kapılar açıldı. Ama biz ne zaman senden gayrı kalsak mahvolduk. Ne zaman seni unutsak başımız derde girdi. Allah'ım bizi bırakma. Yalvarıyorum bizi bırakma. Sen anamızdan bile kaç bin kat daha merhamet sahibisin sen merhametlilerin en merhametlisi sevgililerin en sevgilisisin. Ey rabbim bizi bağışla. Ümmeti Muhammedi bağışla. İslamın sancaktarlığına yeniden Türk milletini getir. Müslümanları bu zelil halden kurtar. Bize bir sihirli dokunuş yap. Kurtar bizi bu bataklıktan. Nasıl battıysak öyle çıkar. Sensiz biz neyiz ki bir hiç. Sen bizimle isen biz varız. Sen bizi bıraktıysan biz ne yaparız sensiz. Sensiz biz daha da batarız yok oluruz biteriz. Bizi bırakma yarabbi. Ümmeti yeniden dirilt Allah'ım. Gönüllerimizi yeniden aşkınla canlandır. Bize yeniden derinlik yükle bizi bırakma Allahım. Sensiz yapamaz bu gönül yanar biter kül olur. Aşkınla tazele bedenimizi yeniden doğmuş gibi. Hiç yazılmamış gibi bu yazımızda bir köşeden dursun taki bir gün bunu okuyup piyasaya çıkarana kadar kimsecikler bilmesin yüreğimin feryadını.
YAZARI= BAHADIR ÇAKIR O ADAM SENSİN...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder